Konrad łagosz pyta o Prawo cywilne

Witam,
mój problem dotyczy niewłaściwego wykonania usługi. Mój samochód miał dość poważną awarię (pęknięty pasek rozrządu) co wiąże się z poważną naprawą, wymianą podzespołów silnika itp. Samochód trafił do mechanika, który zobowiązał się do naprawy, miał powiedziane, że ma zrobić wszystko bez względu na koszty. Po 3 tygodniach od pozostawienia samochodu, moja żona odebrała auto jako sprawne za co mechanik zainkasował 1600 zł. Mechanik nie wystawił żadnej faktury. Moja żona wracała tym samochodem i po przejechaniu ok 150 km samochód ponownie się zepsuł. Ponowna awaria miała miejsce na autostradzie, co bardzo naraziło podróżujących na utratę zdrowia lub nawet życia. Samochód został odholowany przy pomocy lawety z powrotem do w/w mechanika który ma go naprawić. Chciałbym dochodzić zwrotu kosztów holowania oraz ponownej naprawy w ramach reklamacji tej pierwszej. Czy mogę dochodzić zwrotu kosztów holowania? Czy mechanik powinien naprawić pojazd ponownie w ramach reklamacji, pomimo braku umowy oraz faktury? Czy ma sens, w przypadku odmowy zwrotu poniesionych kosztów, kierowanie sprawy do sądu?

Odpowiedz na to pytanie