Nowe przepisy dla sklepów internetowych
Polacy coraz częściej przekonują się do zakupów w sieci. Taka forma sprzedaży staje się coraz bardziej powszechna, więc należy zapewnić jej jak największe bezpieczeństwo.
O to chce zadbać Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. W tym celu przygotowało projekt ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, który dokładniej niż dotychczas precyzuje obowiązki usługodawcy działającego w internecie. Jeśli projekt zostanie przyjęty właściciele e-sklepów będą zobowiązani do podawania większej liczby danych dotyczących swojej działalności.
Nowe przepisy powstają głównie w trosce o wszystkich, którzy korzystają z e-handlu. Resortowi chodzi głównie o to, by nabywca towarów lub usług miał umożliwiony bezpośredni kontakt z kontrahentem nawet na etapie realizacji transakcji. W tym celu będzie miał zapewnioną możliwość skontaktowania się z e-sklepem telefonicznie lub osobiście. Tym samym będzie mógł zweryfikować zlecenie lub zamówienie, albo szybko z niego zrezygnować.
Aby mógł to zrobić, e-sklep przy przedstawianiu oferty handlowej będzie musiał uzupełnic ją o:
- e-mail,
- numer telefonu,
- adres firmy,
- imię i nazwisko właściciela.
Dotychczas i tak wiele sklepów internetowych stosowało tę praktykę, bo ujawnienie takich informacji zwiększa zaufanie do sklepu wśród klientów. Jeśli ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną w takim kształcie zyska moc prawną, wszyscy e-handlowcy będą musieli ujawnić dane służące do bezpośredniego kontaktu z klientami. Ustawa zapewni większe bezpieczeństwo transakcji w sieci oraz ureguluje dotychczasowe praktyki stosowane w internecie.