Plansza dla sponsora filmu – koniec atrakcyjnej reklamy?
Jak zapowiada KRRiT, już niedługo w miejsce długich reklam sponsorów programów telewizyjnych pojawią się jedynie tablice i plansze z logo firmy.
Sponsorzy seriali oraz programów telewizyjnych do tej pory mieli bardzo uprzywilejowaną sytuację. Po każdej emisji programu lub przed nią mieli prawo do pokazania reklamy swego produktu. Co do takiej reklamy nie ma obecnie żadnych ograniczeń. Może być długa i bardzo atrakcyjna z punktu widzenia klienta. Ma to jednak ulec radykalnej zmianie.
Teraz sponsorzy będą musieli zadowolić się możliwością zaprezentowania planszy czy tablicy z logo firmy. Do tego bowiem ma się ograniczać, według nowych przepisów, reklama sponsora. Niestety znaleźliśmy się na czołowej pozycji, jeżeli chodzi o emisję reklam w naszym kraju. Wymaga to natychmiastowych zmian – w innym wypadku grożą nam kary. Specjaliści już próbują przewidzieć skutki takiej modyfikacji.
Z punktu widzenia Europy oraz przeciętnego widza, jest to zmiana korzystna. Nie będziemy musieli w końcu oglądać długich reklam i to często kilka razy dziennie tych samych. Jednak uzyskamy informację o sponsorze.
Dla najbardziej zainteresowanych, czyli stacji telewizyjnych, jest to jednak zapowiedź szeregu strat, spowodowanych wycofywaniem się klientów w obliczu takiego zawężenia pola działania. Czekamy na wejście przepisów w życie.